Wednesday 9 November 2011

pengorbanan atas kecelakaan

bile faqihahrahman mule b'bicara

first of all
korang mesti ada pasangan hidup kan 
untuk menemani siang dan malam
untuk menemani hidup korang right ?
untuk share perasaan
untuk kongsi masalah
untuk settel kan masalah
macam2 lagi laaa

korang mesti sayang BF/GF korang kan 
sayang mcm mana tuu
x kisah laa mcm mana kan
nak2 pulak yang jenis dah stay bertahun_tahun kan

cube korang fikir ini
andai kata laa kan
pakwe korang accident n koma
kaki dah x leh nak gune daa 
kene laa potong kan

koma pulak untuk jangka masa yang lama
korang still nak jaga x ??
up to korang laa nak jaga k x kan
tapi cerita kat sini 

sweet couple nie dah kapel selama 5 tahun 
pergi la dating sebab masing2 duk jauh kan
accident !
kaki lelaki nie kene potong sebab kene gelek ngn lori
koma pulak tuu
cedera parah kat kepala
soo nye makwe dia pergi la melawat dia 
tengok keadaan lelaki tu macam mana
perempuan tuu terus keluar sebab tengok keadaan 
lelaki tuu memang teruk gile

muke dia pown bukan mcm lelaki tuu dah
keadaan nye yang tak terurus
rambaut yang panjang
makan pown langsung tak

perempuan tuu akhir nye buat keputusan tinggalkan lelaki tuu
sebab perempuan tuu pikir yang dia kene teruskan hidup dia
x kan nak tunggu lelaki tuu 
lelaki tuu dah cacat
bukan bole tanggung hidop perempuan tuu lagi

genap 10 bulan lelaki tuu pown sedar daripada koma dia 
lelaki tu tanya lah mak dia 
"A dtg x mak "
mak : sekali je dia pernah datang , tu pown waktu kamu 
mule2 masuk kat wad nie .
lelaki tu pown diam seribu bahasa

tapi perempuan tu sempat titipkan 1 surat untuk lelaki tuu

" assalamualaikum awk , mungkin waktu awak baca surat nie saya dah x da 
dalam hidup awak. bukan saya tak nak tunggu awk tapi saya masih
ada kehidupan saya untuk di teruskan. maafkan saya sebab buat awak 
macam ini. saya rasa awak x bole nak bahagiakan saya lagi .
saya pergi dpd hidup awak nie untuk cari kebahagiaan. saya tak nak hidup
saya terseksa. 
maafkan saya awak. halalkan makan n minum saya ye.
assalamualaikum . "

berderai air mata lelaki tuu.
dengan sepantas kilat lelaki tuu terus memeluk mak nye
besar nye pengorbanan seorang ibu ketika anaknye sakit
tapi sudah kurang anak yang sanggup jaga mak dia 
waktu tua
kalau x anta kat hospital semata_mata nak suruh nurse jaga
n rumah orang tua

tapi cube korang fikir balik kenapa mak kita x anta kita 
kat rumah anak_anak kecik sewaktu kita kecik
untuk dijagakan ?
pengorbanan seorang ibu tidak ternilai 

kasih ibu tetap kasih selamanya
kasih kekasih belum tentu selamanya
kerana kasih kekasih akan hilang sekelip mata
apabila di timpa kecelakaan sebegini rupa




corak coret kehidupan FAQIHAH RAHMAN bersama mereka harap hubungan ini kekal hingga ke akhir hayat

No comments:

Post a Comment

thanks dear ~